Kryzys w branży IT. 7 miesięcy rozmów z 50 menedżerami z Europy i USA na temat sytuacji w branży.

Przez pół roku przeprowadziłem ponad 50 rozmów z menadżerami najwyższego szczebla, w tym głównie CEO (dyrektor generalny), CTO (dyrektor ds. technologii), CFO (dyrektor finansowy), COO (dyrektor operacyjny) i CIO (dyrektor do spraw innowacji/informatyki), z takich krajów jak Polska, Wielka Brytania, Niemcy, Stany Zjednoczone i Szwecja. Spotkania te dały mi możliwość wysłuchania różnorodnych perspektyw na początki kryzysu na rynkach, a szczególnie w branży IT i nowoczesnych technologii, oraz poznania obecnej sytuacji w firmach. Na podstawie tych przemyśleń oraz zebranych danych powstały poniższe zapiski.

Zarządzanie kryzysowe. 5 czynników, które redukują skutki kryzysu lub mu przeciwdziałają

“Przywództwo w czasach AI. Minipodręcznik dla liderów o zarządzaniu kryzysem w epoce maszyn generatywnych” to moja nowa publikacja, zawierająca bogate źródło wiedzy na temat nowoczesnego przywództwa, sztucznej inteligencji, analizy dużych zbiorów danych oraz strategii radzenia sobie w czasach kryzysu. Zgodnie z moją filozofią, książka dostępna za darmo z opcjonalnym wsparciem na cele charytatywne.

Jak nowoczesne technologie mogą pomóc przetrwać ewentualną recesję

Dużo mówi się o spowolnieniu gospodarczym i recesji. Doniesienia z rynków zagranicznych i szalejąca inflacja nie nastrajają pozytywnie. Eksperci podnoszą alarm i informują o tym, że czekają nas cięższe czasy. Niezależnie od tego czy zgadzamy się z ich ekspertyzami czy opiniami uzasadnionym jest ciągłe przyglądanie się rynkom i zadawanie pytań, które pomogą nam nie tylko zabezpieczyć nasz biznes i osoby, które dla nas pracują, ale mimo trudności dalej się rozwijać.

Najwięcej osiągają ci, którzy potrafią rozmawiać z ludźmi – kompetencje społeczne potrzebne przy nowoczesnych technologiach

Przez ostatnie lata w swoich artykułach pisałem wiele dobrego o technologii. Starałem się pokazać ją z jak najlepszej perspektywy. Głównie dlatego, że głęboko wierzę, iż dzięki niej jesteśmy w stanie zmienić otaczający nas świat na lepsze. Jednak oprócz tego, że z wykształcenia (i pasji) jestem inżynierem, mam także w sobie cząstkę humanisty, dla którego potrzeby, szczęście oraz swobodny rozwój człowieka stawiane są na pierwszym miejscu. Od zawsze uważałem, że to technologia jest dla ludzi, a nie odwrotnie i to człowiek powinien być stawiany w centrum.

Przedsiębiorstwo przyszłości, CX, DX i trendy

Wg IDC firmy wydadzą w 2020 na cyfrową transformację prawie 271 mld. dol., ale tylko 16% z nich zapewni to nowe źródła przychodu. Wydatki na transformację cyfrową będą uwzględniać 51% wszystkich wydatków na IT w Europie do 2023 r.

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw produkcyjnych

Przez ostatnich czternaście lat firma LNS Research, we współpracy z MESA International, publikowała co dwa lata wyniki swoich badań. Raporty te obejmowały pełny zakres danych związanych z produkcją i w niej wykorzystywanych.

Cyfrowa rewolucja w przedsiębiorstwach w czasach pandemii

Transformacja cyfrowa naszego społeczeństwa, która miała odbyć się już wiele lat temu, raczej nie była zapowiadaną rewolucją, a pełzającą powoli maszyną, której nie udał się dotrzeć do upragnionego celu. Brak specjalistów, pomysłów, procedur, pieniędzy i ciągłe odkładanie konieczności przeprowadzania zmian na inne, lepsze czasy był mechanizmem destrukcyjnym dla wielu mikro i małych przedsiębiorców.