41905273 2079919358686860 1645627323736653824 o 1

Zapraszam Cię w świat pełen inspiracji, mądrości i wiedzy.

Ludzie sukcesu” to seria rozmów z przedsiębiorcami, sportowcami, aktorami, startupowcami i tymi, którzy swoją postawą inspirują innych.
Wszystkim zadaję te same pytania abyś, na podstawie zróżnicowanych historii, miejsc w których ci wspaniali ludzie byli i gdzie aktualnie się znajdują, mógł sam wyciągnąć wnioski i zrozumieć co sprawiło, że odnieśli sukces.


Sylwetka bohatera odcinka

Piotr Kruszyński
Piotr Kruszyński

Piotr Kruszyński – ex-CEO PizzaPortal.pl i COO w Gepetto.

Do PizzaPortal.pl dołączył w 2017 roku, obejmując początkowo stanowisko CFO, a następnie CEO. Pełniąc te funkcje, w ścisłej współpracy z Zarządem oraz inwestorami, czynnie uczestniczył w podejmowaniu strategicznych decyzji. Przeprowadził PizzaPortal.pl przez proces akwizycji – nabycie całości udziałów przez hiszpańskie Glovo za 35 mln EUR. Od połowy 2020 roku wspiera starupy jako Mentor w akceleratorze Startup Spark a obecnie jest dyrektorem operacyjnym w Gepetto.

Wcześniej pracował w EY, gdzie koordynował przenoszenie procesów sprawozdawczości finansowej globalnych klientów do centrum usług. Swoją karierę rozpoczął w Deloitte, gdzie przeprowadzał audyty finansowe oraz projekty doradcze dla największych spółek w Polsce. Przez dwa lata pracował w Stanach Zjednoczonych, kierując zespołami audytowymi doradzającymi spółkom z listy Fortune500. Jest absolwentem International Faculty of Engineering na Politechnice Łódzkiej.

Jaka jest pierwsza czynność, którą wykonujesz po przyjściu do pracy, a jeżeli pracujesz z domu, to w jaki sposób oddzielasz część prywatną swojego życia od zawodowej?

W moim przypadku występuje duża harmonia pomiędzy pracą i życiem poza-zawodowym. Udaje mi się sprawnie żonglować czasem w ciągu dnia. Nie potrzebuję zatem stałej godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy, czy też wykonywania pracy wyłącznie w biurze lub wyznaczonym miejscu. Swój czas każdego dnia dzielę na określone “sloty” i zapełniam je zadaniami zarówno zawodowymi, jak i prywatnymi. Mogą się one przeplatać, jeśli nie szkodzi to żadnemu z tych dwóch obszarów. Co bardzo istotne, ilość slotów każdego dnia jest ograniczona, w przeciwieństwie do ilości tematów zabiegających o uwagę. Dlatego kluczowa jest krytyczna ocena i asertywność, które pozwolą na zapełnienie wspomnianych “slotów” najbardziej wartościowymi tematami każdego dnia.

Jaka jest twoja ulubiona książka lub książki? Niech to będą maksymalnie trzy tytuły. Chciałbym też, abyś uzasadnił swój wybór.

  1. “Ojciec Chrzestny” Mario Puzo – będąc w szkole, nie czytałem zbyt wiele, bo nie odpowiadało mi to, że lektury były narzucone i często nie trafiały w mój gust. Mając przedłużone wakacje po zdanej maturze, sięgnąłem po ten klasyk Mario Puzo. Pamiętam, że była to pierwsza książka, która naprawdę dała mi ogromną przyjemność z czytania.
  2. “Never Split the Difference: Negotiating As If Your Life Depended On It” Chris Voss – ta książka zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Opisano w niej sposoby negocjacji stosowane przez negocjatorów uwalniających zakładników. Natomiast sposoby te dopasowano do realiów negocjacji biznesowych oraz występujących w codziennym życiu. Bardzo ciekawe podejście do tematu i ogrom praktycznych rad i ćwiczeń, które naprawdę działają.
  3. “It Doesn’t Have to Be Crazy at Work” Jason Fried – dostałem tę książkę na jednej z konferencji w zeszłym roku i zupełnie nie wiedziałem, o czym ona jest. Autor, jeden z założycieli platformy “Basecamp” opisuje w niej swoje podejście do prowadzenia biznesu, które jest w kontrze do powszechnego podejścia. Szczególnie po latach przepracowanych w konsultingu, gdzie wielogodzinna praca jest poniekąd sama w sobie wartością, ta książka otworzyła mi oczy na to, że firmę można prowadzić zupełnie inaczej – i nadal będzie ona odnosiła sukcesy.

Twoja supermoc to? Chodzi o coś, co cię definiuje i pomaga ci w życiu zarówno prywatnym, jak i zawodowym.

Piotr Kruszyński

Cierpliwość i umiejętność panowania nad emocjami. Naprawdę trudno wyprowadzić mnie z równowagi w sytuacjach zawodowych.

Jaka jest najlepsza możliwa rada, którą przekazałbyś komuś, kto pełen wiary i nadziei dopiero zaczyna swoją drogę kariery?

Jeśli do wiary i nadziei dodamy jeszcze głód sukcesu (który każdy powinien zdefiniować sam), to moją radą będzie już tylko nauczenie się cierpliwości. Dzisiaj, kiedy niemal wszystko jest dostępne natychmiast, trudno o cierpliwość w oczekiwaniu na rezultaty pracy. Natomiast kariera zawodowa nigdy nie będzie błyskawiczna i trzeba kilka lat spędzić w wybranej branży, żeby stać się specjalistą w swojej dziedzinie.

Co robisz, gdy czujesz się zmęczony i zaczynasz się wypalać podczas dążenia do ustalonego celu?

Nie zdarza mi się to zbyt często. Jeśli czuję, że zaczynam się wypalać to traktuję to jako sygnał do radykalnej zmiany. Miałem taką sytuację raptem kilka razy. Jeśli natomiast w dążeniu do celu zdarzy się tylko mała zadyszka – robię przerwę, włączam muzykę i odcinam się na jakiś czas od wykonywania zadań.

Gdybyś mógł rozesłać SMS do wszystkich osób na całym świecie z dowolnym hasłem, to co by się w nim znalazło i dlaczego?

“Treat each other with dignity and respect” – jest to kluczowa wartość, którą powinniśmy się kierować. Odnosi się do wszystkich relacji w naszym życiu: powinniśmy szanować swoją rodzinę, przyjaciół, współpracowników, partnerów biznesowych, ale również przypadkowo spotkane osoby, czy chociażby innych kierowców.

Wierzę, że gdyby ludzie faktycznie stosowali się do tego zwięzłego zdania, udałoby się uniknąć wielu konfliktów, również tych dużych na tle politycznym.

Piotr Kruszyński

A jakie są złe wskazówki, z którymi czasem spotykasz się w swoim zawodzie lub branży?

Ostatnimi laty, w dobie intensywnych inwestycji funduszy (szczególnie w biznesy tzw. “gig economy”), bardzo często słyszałem, że najważniejszy jest agresywny wzrost (“growth at all cost”). Agresywni inwestorzy oczekują wzrostu tu i teraz, tydzień do tygodnia. Ścinanie zakrętów w drodze po te wzrosty może się na takim biznesie boleśnie odbić. Uważam, że wzrost jest oczywiście jednym z najważniejszych wskaźników, natomiast nie można zapominać o całym otoczeniu biznesowym. Czasem będzie to legislacja, czasem podatki, czasem zaniedbywana (niestety) kultura organizacyjna. Każda z tych rzeczy może wywrócić nam biznes do góry nogami. Dlatego osobiście wierzę w “sustainable growth” i bardziej strategiczne, niż chwilowe podejście do rozwoju. Jeśli jednak czujemy się komfortowo i bezpiecznie z całym otoczeniem biznesowym, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wcisnąć gaz w podłogę i przyspieszać.

Jakie czasopisma i serwisy internetowe czytasz, by czerpać wiedzę i inspiracje? Dlaczego wybierasz właśnie te?

Od kilkunastu lat czytam miesięcznik “Forbes” i jest to jeden z niewielu magazynów, który niezmiennie czytam w formie papierowej. Nie angażują się w politykę, trzymają najwyższą jakość, przedstawiają sylwetki ciekawych osób i biznesów – często nieoczywistych.

Nowinki ze świata startupów i technologii wyłapuję z serwisu “Techcrunch”, który sam w sobie stał się już rozpoznawalną marką.

Mam też codzienny newsletter “Flipboard 10 for today”, który dostarcza codziennie propozycję 10 artykułów, których zestawienie może wydawać się wręcz losowe. Natomiast sami opisują je jako “Interesting stories worth your time” i faktycznie – zawsze znajduję tam coś dla siebie.

Nowym dla mnie sposobem czerpania inspiracji są podcasty, które odkryłem na początku zeszłego roku. Od tego czasu słucham ich regularnie. Najbardziej przypadł mi do gustu podcast Macieja Filipkowskiego “Zaprojektuj Swoje Życie”, który gorąco polecam. Zapraszani są do niego goście z bardzo różnych środowisk, ale prawie w każdej rozmowie znajduję dla siebie jakieś ciekawe przemyślenia, sposoby patrzenia na świat lub po prostu historie.

Jak radzisz sobie z osobistymi niepowodzeniami i co poradziłbyś tym, którzy się borykają z podobnymi problemami?

Jestem osobą, która nie lubi przegrywać i chodzi tu bardziej o sytuacje, kiedy coś idzie nie po mojej myśli, a niekoniecznie takie, gdy ktoś okazuje się lepszy. Mam tego świadomość i cały czas uczę się jak sobie najlepiej radzić. Jestem w stanie wyciągnąć z niepowodzeń wnioski i zastosować je w dalszych działaniach, ale nadal czuję jakiś zawód w takich sytuacjach. Wtedy zwykle robię coś przyjemnego, a następnie skupiam się na kolejnym wyzwaniu.

Piotra znajdziecie na:

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco

Zero niechcianej treści. Tylko dobre materiały raz w miesiącu na Twojej skrzynce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz także
Michał Sadowski
Czytaj więcej

Michał Sadowski

Założyciel i Prezes Brand24 S.A. – firmy zajmującej się monitoringiem Internetu i jednego z laureatów konkursu Aulery oraz Ekomersy. Startup Founder of the Year w konkursie The Next Web Startup Awards.
veM0AAAAASUVORK5CYII=
Czytaj więcej

Wojtek Makowski

Paraolimpijczyk, niewidomy pływak. Podczas Igrzysk Paraolimpijskich w Rio de Janeiro zdobył srebrny medal na dystansie stu metrów stylem grzbietowym. Ponadto posiada medale Mistrzostw Świata i Europy.
Anna Kołomycew
Czytaj więcej

Anna Kołomycew

Anna Kołomycew to właścicielka marki kosmetycznej Anwen, blogerka i autorka książki. Z wykształcenia matematyk, w wolnych chwilach dużo czyta i planuje dalekie podróże. Kiedy zakładała swojego bloga poświęconego pielęgnacji włosów nie przypuszczała, że wokół zgromadzi tysiące kobiet. Za sprawą licznych publikacji wypracowała sobie status eksperta.
Zbigniew Nowicki
Czytaj więcej

Zbigniew Nowicki

Co-Managing Director w Bluerank oraz Przewodniczący Rady w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Od ponad dwudziestu lat związany z branżą internetową. Jako współwłaściciel Bluerank jest odpowiedzialny za obszar explore: partnerstwa, ekspansję zagraniczną firmy oraz przedsięwzięcia w obszarze e-commerce. Aktywny członek stowarzyszeń branżowych: CXPA, DAA, PTBRiO oraz ekspert IAB, należący do Branżowej Rady ds. Kompetencji.